A keresőoptimalizálás, más néven SEO (Search Engine Optimization) manapság felkapott téma. Ennek következtében rengeteg egymásnak ellentmondó információval találkozhatunk.
Ember legyen a talpán, aki ezek közül el tudja dönteni, hogy melyik cikk vagy éppen melyik cég hiteles. Evvel a problémával küzdöttem én is, amikor elkezdtem beleásni magam a keresőoptimalizálás rejtelmeibe.

Sok tanulás és rengeteg tapasztalatgyűjtés után most már egyértelmű számomra, hogyan szerezhet egy weboldal több látogatót Google büntetések nélkül!

seo, keresőoptimalizálásKezdjük az elején!

A SEO jelentése

A szinonima szótár szerint az optimalizálás szó szinonimái a következők: tökéletesít, cizellál, finomít.

Ez alapján a keresőoptimalizálás szót úgy fordíthatjuk:

adott weboldal finomítása, tökéletesítése aszerint, hogy a keresőben – vagyis a Google-ben – egy adott szó keresésekor jó helyen szerepeljen weboldalunk a találati listában. (Magyarországon az internetezők 98%-a a Google-t használja keresésre.)

A keresőoptimalizálás célja

Azt azért rögtön megjegyzem, hogy a jó helyezés nem cél, csupán eszköz ahhoz, hogy értékes látogatókat szerezzünk a weboldalunkra. Hiába érkezik több száz vagy több ezer látogató a honlapunkra, ha utána nem tudjuk elérni üzleti célunkat (ami lehet pl. ajánlatkérés, vásárlás vagy éppen hírlevél feliratkozás).
keresőoptimalizálás
Tehát kijelenthetjük, hogy:

a keresőoptimalizálás célja, hogy hozzásegítsen kitűzött üzleti célunk eléréséhez.

A keresőoptimalizálás nem egyszeri feladat, hanem folyamatos munka, amit hétről hétre, hónapról hónapra rendszeresen el kell végezni!

A keresőoptimalizálás fontossága

Az, hogy honlapunk van, még nem jelenti azt, hogy arra bárki rá is talál. A weboldal tulajdonosok többsége azt várja el a weboldalától, hogy több vevőt, tehát több pénzt hozzon! Látogatók nélkül pedig nem lesz se több vevő, se több pénz!

A keresőoptimalizálás (SEO) az online marketing része.
Segítségével – ha jól csináljuk – hosszú távon, releváns, vagyis értékes látogatókat vihetünk weboldalunkra, s mindezt költséghatékonyan tehetjük.
Ha egy cég az organikus találatok között szerepel, az bizalmat kelthet, mert sok felhasználó szívesebben kattint az organikus találatokra, a fizetett hirdetésekkel szemben.

(Organikus találatok = nem fizetett hirdetések a találati listán.
Fizetett hirdetés általában a legfelső 2-4 találat, melyet egy kis zöld hátterű HIRDETÉS felirat különböztet meg. Ezen kívül 2016 tavasza előtt a jobb oldalon találhattunk még hirdetéseket.)
Google keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás módjai

  1. Ha szeretnél tájékozódni a SEO-ról, akkor látogass el a keresőoptimalizálás témájú cikkekhez
  2. Ha szeretnéd szakemberre bízni weboldalad keresőoptimalizálását, nézd meg havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatásomat.
  3. Ha szeretnél Te magad profin SEO-zni, akkor jelentkezz mentorom és kollégám, Szilágyi Balázs online SEO képzésére és tudj meg mindent a keresőoptimalizálásról az otthonod/irodád kényelméből!

“A keresőoptimalizálás igazi lényege abban rejlik, hogy tudod, hogyan érd el nagy mennyiségben a célpiacod tagjait, és hogyan gyakorolj rájuk hatást pozitív értelemben a keresőn és a honlapodon keresztül.” Szilágyi Balázs