2015. februárban kerestem meg Szilágyi Balázst avval a kéréssel, hogy legyen a mentorom. Ekkor már elvégeztem nála a személyes SEO képzés 1. napját és a kulcsszókutatás + keresőoptimalizált szövegírás online tanfolyamokat. Ezek hatására óriási késztetést éreztem arra, hogy minden gyakorlatias tudást magamévá tegyek a keresőoptimalizálásról és én is SEO szakember legyek. Evvel a felvetéssel álltam Balázs előtt, aki láthatott bennem fantáziát, mert a szárnyai alá vett.

SEO Szakemberként

Mikor Balázs elhatározta, hogy a Honlapra Fel! égisze alatt már csak oktatással kíván foglalkozni, akkor átadta nekem meglévő ügyfeleit, illetve hozzám irányította azokat, akik SEO szolgáltatással kapcsolatban érdeklődtek Nála. Valamivel több, mint 1 éve dolgozhattam ezen a területen együttműködve a Honlapra Fel! csapattal, amikor Balázs megálmodta, hogy azt a tanítást, amit nekem átadott, tanfolyam keretén belül másoknak is át tudja/át kívánja adni. Annyit kért tőlem, hogy „legyek jelen” ebben a projektben, legyek aktív a SEO Szakember képzés Facebook csoportban és vegyek részt a találkozókon. Örömömre szolgált a felkérés, s még azt is elhatároztam, hogy a tanulókkal együtt csinálom a feladatokat – amolyan példamutatás jelleggel.

Az első hónap feladata az volt, hogy indítsunk egy hobbi honlapot. Ekkor született meg a KutyaKaland (https://kutyakaland.hu) az alábbi céllal:

„Elhatároztam, hogy a KutyaKaland portál által elérhetővé teszem és minél többekhez eljuttatom azokat az információkat, módszereket, technikákat, eszközöket, amelyek segítségül szolgálhatnak bárki számára ahhoz, hogy a kutyája nevelése, tanítása egyszerű és élvezetes legyen!”

Aktualitását nem csak az adta, hogy kutyarajongó vagyok, mióta az eszemet tudom, hanem az is, hogy éppen ekkor került hozzánk egy „csöpp” szálkás szőrű tacskó kölyök. Folyamatosan olvastam – több mint 40 éves tenyésztői és kiképzői múlttal rendelkező – nagynéném írásait, tanácsait, majd Vele egyeztetve, a SEO szempontok figyelembevételével ezeket az írásokat feldolgoztam és közzétettem a KutyaKaland-on. Fél évre rá megérkezett egy rottweiler kölyök is a családba, aki új témaötleteket adott. 🙂

1 év elteltével nagyjából 35 cikkel működött az oldal, s – önmagához képest – kiváló eredményeket ért el a Google-ben. Fél éven keresztül nem foglalkoztam a honlappal (nem került fel újabb cikk), csak a látogatottságot ellenőriztem időnként, amiből azt vettem észre, hogy – a viszonylagos hanyagolás ellenére – 50%-kal több látogató érkezett a honlapra úgy is, hogy nem csináltam vele semmit.

Ettől felbuzdulva 2018 márciusában elhatároztam, hogy többek közt kutyafajták ismertetőivel, leírásaival bővítem a honlapot. Ennek hatására kb. 2 hónap alatt sikerült megduplázni a látogatottságot, ami még nagyobb motivációt adott arra, hogy foglalkozzak a portállal és minél több hasznos információt közöljek, mert nyitott fülekre találtam.

SEO esettanulmány - 2 hónap alatt duplázás

Amit eddig elértem SEO-sként

SEO szakemberként rengeteg tapasztalatot szereztem. Volt részem kisebb előrelépésekben, hatalmas sikerekben és természetesen bukásokban is, ami aztán újabb sikerekhez vezetett. A keresőoptimalizálás – a közhiedelemmel ellentétben – csak kis mértékben technikai dolog, sokkal inkább egy stratégiai játék.

Megtanultam, hogy akkor leszek sikeres, ha elmagyarázom, megmutatom mind a technikai, mind a stratégiai feladatokat annak, akivel együtt dolgozunk a jobb eredményekért, mert így leszünk igazán hatékonyak. Nem kellett nagyon tanulni, mert alapból is ilyen vagyok. Sokan attól félnek, hogy nem lesz hosszú távon munkájuk, ha „kitanítják” az ügyfeleiket… pedig, ha tudnák?! J Ha sokkal jobban megy az ügyfélnek, akkor kevesebb ideje marad a SEO-ra és/vagy sokkal inkább megéri neki kiadni. Én ezt a mentalitást követem, evvel tudok azonosulni, ezt érzem helyesnek. A visszajelzések pedig igazolják, hogy nem olyan rossz ez a hozzáállás. 🙂

SEO esettanulmány - vélemény

Büszkeséggel tölt el, hogy többek közt azért szeretnek velem dolgozni, mert laikusok számára is teljesen érthetően és logikusan elmagyarázom, mit miért kell csinálni.

Tizenéves korom óta jellemző rám ez a tulajdonság és örülök, hogy ez megmaradt a SEO-ban is – még ha nem is tudatosan alakítottam ezt ki.

Amit eddig elértem a KutyaKalanddal

A KutyaKaland szerkesztőjeként pedig szívet melengető érzés, hogy nagy, neves, sokmilliós büdzsével rendelkező portálok elé tudtam és tudok folyamatosan kerülni egyre több kulcsszóval, így adva értéket azoknak, akik kutyanevelési, kutyatartási problémájukra keresnek hatékony és modern megoldást.

Nem titkolt vágyam (és egyben célom), hogy hasonló hírnevet és látogatottságot tudjak elérni a hobbi honlapommal, mint amit Balázs ért el az Ő hobbi honlapjával, a Rántott hús wokban gasztrobloggal. 🙂 A jelenlegi eredmények bizakodásra adnak okot.

SEO esettanulmány - 16 havi SC adatok

SEO Esettanulmány