Ha kerested már a választ arra, hogy mik a keresőoptimalizálás alapjai, akkor minden bizonnyal
- találkoztál mindenféle definícióval a keresőoptimalizálásról,
- kaptál infót arról, hogy létezik technikai SEO, on-page SEO, meg off-page SEO,
- s biztosan olvastál már tippeket is arra vonatkozóan, hogy mely nagyon fontos technikai elemeknek kell rendben lenniük.
Mert ugyebár a keresőoptimalizálás alapjai a technikai beállításról szólnak… Vagy mégsem?
Mi a helyzet akkor, ha a csodálatosan be vannak állítva a technikai elemek, nagyon hasznos információkat teszünk közzé a honlapon, s tegyük fel még mindenféle linképítés is történt az oldalra, de mégsem jönnek a látogatók?
Talán mégsem a technikai SEO jelenti a keresőoptimalizálás alapjait?
Beszélhetünk title-ról, metaleírásról, heading-ekről és szép url-ekről – na meg még sok hangzatos, sokak számára minden bizonnyal érthetetlen kifejezésekről – ha egy nagyon fontos dolog nincs rendben a weboldallal. Evvel nem azt akarom mondani, hogy nem fontosak az előbb megnevezett elemek, csak azt, hogy van valami, ami még ezeknél is jóval fontosabb.
Elárulok most egy titkot, ami biztosan szembe megy avval, amit eddig a SEO-ról hallottál. A sikeres keresőoptimalizálásnak nagyjából csak a 15% technika, 85% viszont józan ész + szorgalom.
Keresőoptimalizálás alapjai valójában
Mik is akkor a keresőoptimalizálás alapjai, ha nem a technikai beállítások?
Első és legfontosabb, hogy pontosan meg kell tudni határozni – a látogató és a Google felé egyaránt – a honlap témáját. Ne szóljon egy kicsit erről is, meg arról is, meg még esetleg egy harmadik témáról is! Tehát a legnagyobb vízválasztó kérdés a keresőben sikeres és sikertelen honlapok között az, hogy mennyire képesek pontosan meghatározni a honlap témáját.
Ha megkérdezik Tőled, hogy miről szól a honlapod, akkor 2-3 szóval el kell tudnod mondani mindenféle körítés nélkül úgy, hogy a másik pontosan értse. Pl. az én honlapom keresőoptimalizálással foglalkozik. A hobbi blogom (https://kutyakaland.hu) kutyatartással, kutya nevelésével kapcsolatban ad hasznos információkat.
Második, s közel ennyire fontos, hogy hasznos tartalmad legyen. S akkor itt most azonnal tisztáznám is, hogy nem az a hasznos tartalom, amit Te fontosnak tartasz, hanem az, ami a látogatóid, célközönséged számára hasznos (ez persze lehet egy és ugyanaz, de rengetegszer nem az). Tehát ahelyett, hogy a saját szempontjaid szerint írsz hasznos(nak gondolt) tartalmakat, derítsd ki, hogy milyen szavakra és kifejezésekre keresnek az emberek a témádban, s arról írj.
Keresőoptimalizálás alapjai a gyakorlatban
- Határozd meg a honlapod témáját aszerint, hogy 2-3 szóval el tudd mondani bárkinek, hogy mivel foglalkozol
- Használd az ingyenes Google AdWords Kulcsszótervezőt. Ott megtalálod azokat a szavakat, kifejezéseket, amikre keresnek az emberek a keresőben.
- Nézd meg a keresőoptimalizálás lépései cikkemet, ahol összeszedtem a legfontosabb tudnivalókat, többek között technikai tippeket is.
Egy keresőoptimalizáló tanfolyam, ahol ezt tanítják
Nem véletlenül fektet Szilágyi Balázs mentorom és kollégám olyan nagy hangsúlyt arra, hogy minden honlap esetében először az alapok legyenek rendbe. Alapok nélkül nem tudsz mire építkezni, és a legtutibb keresőoptimalizálás trükk is fölösleges erőlködéssé válhat.
Ha úgy érzed, hogy több van a honlapodban, és eddig bármit próbáltál csak félig működött, nézd meg a keresőoptimalizálási tanfolyamom első napját. Éppen ez az, amit rendbe tesztek, az alapokat. Mert ha komoly eredményeket akarsz a keresőben, azt csak stabil alapokkal tudod elérni.
Keresőoptimalizálás tanfolyam részletek »
Ha kényelmesen, otthonról, saját időbeosztásod szerint szeretnéd megtanulni a keresőoptimalizálást, akkor figyelmedbe ajánlom az online keresőoptimalizálás tanfolyamot.