Rengeteg ilyen-olyan SEO eszköz létezik, melyek egy része fizetős, másik része ingyenes. Ha szeretnéd megismerni – és használni – az összes ilyen eszközt, akkor nem jó helyen jársz! Ugyanis én nem vagyok annak a híve, hogy minél inkább bonyolítsam az életemet, s vállalkozóként, honlaptulajdonosként Neked sincs erre szükséged. Evvel szemben megmutatom Neked, hogy melyek azok a SEO eszközök, amelyek használata igen is fontos és segít abban, hogy el tudd érni üzleti céljaidat.

SEO eszközök 1: Google Search Console

Első és legfontosabb SEO eszköz, a Search Console. Megmutatja, hogy hogyan szerepel a weboldalad a Google-ben, vagyis

  • a teljesítményt
    • milyen kulcsszavakra, kifejezésekre jelent meg a honlapod a keresőben
    • hányszor jelent meg a honlapod a keresőben
    • hányan kattintottak át a Google-ből a weboldaladra
    • a kulcsszavak egyenként hányszor jelentek meg a Google-ben, hányadik helyen és hányan kattintottak át az adott kulcsszó alapján a honlapra
    • adott aloldalak hányszor jelentek meg a Google-ben, hányadik helyen és hányan kattintottak át az adott aloldal alapján a honlapra
    • és még rengeteg más hasznos információt…
  • a lefedettséget
    • összesen hány aloldaladat indexelte a Google
    • milyen aloldalnál vannak hibák
    • milyen aloldalnál vannak figyelmeztetések
    • milyen aloldalnál vannak kizárások
  • a webhelytérképeket
    • van-e beküldve webhelytérkép
    • ha van, akkor milyen az állapota (Sikeres, hibás)
    • ha nincs, akkor pedig be tudsz küldeni
  • a mobilos használhatóságot
    • hibás oldalak
    • érvényes oldalak
  • a linkeket
    • külső linkek
    • belső linkek

SEO eszközök 2: Google Ads Kulcsszótervező

A piackutatás egyik legszuperebb módja a kulcsszókutatás. A Google Ads Kulcsszótervező megmutatja, hogy havonta átlagosan hányan kerestek egy adott kulcsszóra. Az átlagot az elmúlt 1 év adataiból kapjuk meg, de lehetőség van rá, hogy havi lebontásban is lássuk a kulcsszavak keresési számát, így azt is megtudhatjuk, hogy mikor van szezonalitása egy adott terméknek, szolgáltatásnak, területnek.

Ha futtatsz valamilyen kampányt az Ads-ben, akkor 10-re kerekített “pontos” számokat látsz, viszont, ha nincs aktív kampányod, akkor tartomány adatokat (10-100, 100-1E, 1E-10E) fogsz látni. Ha azt gondolnád, hogy a tartomány adatok nem hasznosak, akkor nagyon is tévedsz! Már önmagában az is hatalmas előnyt jelent, ha tisztában vagy avval, hogy mely kulcsszavakra van keresés, melyekre nincs és nagyságrendileg melyikre mennyi. Úgyhogy használd bátran.

SEO eszközök 3: Keywordtool.io

A keywordtool.io oldalon ki lehet választani, hogy melyik keresőt akarod vizsgálni és milyen nyelven szeretnéd a kulcsszótalálatokat kapni.

Magyar nyelven, magyar honlapoknál mindenképpen azt javaslom, hogy a Google-t nézd, illetve a Hungary/Hungarian – Magyar lehetőséget válaszd ki.

Keywordtool.io

A keywordtool.io az általad megadott szó/kifejezés kapcsán azokat a szavakat, kifejezéseket mutatja meg, amire keresés történt a Google-ben. Ha a Google-be elkezdesz írni egy szót vagy kifejezést, akkor kiad ajánlásokat… Ezek az ajánlások itt a keywordtool.io oldalon csokorba vannak gyűjtve. Hasznos kis eszköz, nagyon jó kulcsszó ötleteket lehet itt is szerezni!

SEO eszközök 4: Google Trends

Ha már piackutatásnál, kulcsszókutatásnál tartunk, akkor nem mehetünk el szó nélkül a Google Trends mellett. Egy újabb Google szolgáltatás: a múltbéli Google keresési adatokat dolgozza fel, és készít belőlük kimutatásokat.

Ha rákeresel benne egy szóra vagy kifejezésre, akkor grafikonon megmutatja, hogy az adott időszakban, mikor volt a legnépszerűbb az adott kifejezés.
Hasznos funkciója még, hogy megmutatja azokat a kifejezéseket, amelyek kapcsolódnak a keresett szóhoz, szókapcsolathoz.

Nem csodaszer, de ha tudod, hogy mikor és mire használd, akkor nagyok klasszul kiegészít más SEO eszközöket.

SEO eszközök 5: Google Analytics

A Google Analyticset nem mindenki sorolná a SEO eszközök közé, viszont én mindenképpen annak (is) tartom, ugyanis sok olyan adatot ki lehet belőle olvasni, ami nagyban hozzájárulhat a sikeres keresőoptimalizáláshoz.

Ilyenek pl. a leglátogatottabb cikkek, termékek, kategóriák – amik SEO szempontból igenis fontosak -, de ezen kívül sok más hasznos adatot megtudhatunk belőle.

SEO eszközök

SEO eszközök: Összefoglaló

Vállalkozóként ezekre a SEO eszközökre van szükséged, az összes többivel valószínűleg csak az idődet vesztegetnéd.

Felsorolhatnék még hiper-szuper szoftvereket, amelyek 1 kattintással kiadnak egy egész kulcsszólistát, megmutatják a linkprofilodat – sőt még  konkurenciájét is – vagy éppen töviről hegyire feltérképezik és kielemzik a weboldalad technikai megfeleltségét. Jól hangzik? Igen, jól hangzik! Szükséged van rá?! Nekem SEO szakemberként nincs, úgyhogy szerintem Neked sincs! Ha ilyen SEO eszközöket használsz, akkor jó eséllyel nem a lényegen lesz a figyelmed. Ezek az eszközök meg sem közelítik a Google tudását, ráadásul nem tudnak összefüggéseket sem vizsgálni.

Ha már annyi időd van, hogy rengeteg különböző SEO eszközt akarsz megismerni, akkor helyette inkább jelentkezz a Keresőoptimalizálás tanfolyamra, ahol mellébeszélés és felesleges szakszavak hangoztatása nélkül, azt tanulhatod meg, hogy mi kell a Google-nek ahhoz, hogy sok látogatót tereljen a honlapodra.

 

SEO eszközök