Az alábbi információk olyan weboldal tulajdonosok, esetleg webmesterek számára lehetnek hasznosak, akik most kezdenek ismerkedni a Google keresőoptimalizálás témakörével.
Bár ez az útmutató nem tartalmaz jól hangzó titkokat és trükköket, ennek ellenére már ezen alap javaslatok betartásával – mivel sokan nem ismerik, nem követik ezeket a tanácsokat – jobb helyezéseket és több látogatót lehet szerezni a Google keresőből.
Néhány javaslat azért szükséges, hogy a Google keresőmotor könnyebben fel tudja térképezni a weboldal tartalmát, míg a javaslatok többsége nem (csak) a Google miatt, hanem a látogatók miatt fontosak. Ennek a magyarázata egyszerű: mit akarnak a Google-nél? Hogy a Google használók elégedettek legyenek, amikor a Google-ben keresnek, tehát a Google olyan találatokat fog felhozni jó helyen, amelyekkel biztosan elégedett lesz a látogató.
Google keresőoptimalizálás: Title elem
A felhasználónak is és a Google keresőrobotnak is segít beazonosítani az adott aloldal témáját. A title elem a böngésző ablak fülén jelenik meg, illetve a Google találati listában a találat címeként.
Tanácsok a Title használatához
- A title pontosan írja le az adott aloldal témáját
- Egyedi title-ja legyen minden egyes aloldalnak
- Rövid és informatív title-t adj meg
Google keresőoptimalizálás: Meta description, azaz metaleírás
Összefoglalót, tájékoztatást ad mind a Google keresőmotoroknak, mind a felhasználónak az adott aloldalról. A weboldalon nem látható sehol – csak a forráskódban – viszont a Google találati listájában ez a szöveg jelenik meg a találat leírásaként.
Tanácsok a metaleírás használatához
- Összegezd, hogy miről szól az adott aloldal
- Minden esetben egyedi leírást adj meg minden aloldalnál
- Ne legyen túl rövid, de legfeljebb 156 karakter hosszú szöveget adj meg
Google keresőoptimalizálás: URL szerkezet
Az értelmes szavakból álló, értelmezhető URL szerkezet nemcsak a webhely jobb átláthatóságában segít, hanem hozzájárul, hogy a keresőmotorok egyszerűbben feltérképezhessék a weboldalt. Ezen felül az értelmezhető URL szerkezetre másoknak is egyszerűbb hivatkozniuk.
A Title és a Metaleírás mellett, az URL is megjelenik a Google találati listájában.
Tanácsok az URL használatához
- Az URL-ben értelmezhető szavak legyenek
- Minél egyszerűbb URL szerkezetet használj
- Egy aloldalnak csak egy URL verziója legyen
Google keresőoptimalizálás: Átlátható, könnyen navigálható weboldal
Morzsa menü, Breadcrumbs, Navigációs menü
Segít, hogy a weboldal könnyen bejárható legyen a Google keresőmotornak is, de legfőképp a látogatónak. A könnyű tájékozódás nagyban hozzásegíti a látogatót a keresett információ gyors megtalálásához.
A kényelmesebb tájékozódást morzsa menüvel, navigációs menüvel segíthetjük elő.
Tanácsok a könnyebb bejárhatósághoz
- Készíts kézenfekvő, könnyen értelmezhető menürendszert, kategóriarendszert
- Elsődlegesen szövegeket használj a navigációhoz (pl. képek helyett)
- A hangsúly a kezelhetőségen és az egyszerűségen legyen
- Küldj be XML Webhelytérképet a Search Cosnole-on keresztül
- Legyen használható, segítséget nyújtó 404-es oldalad
Google keresőoptimalizálás: Minőségi tartalom
Az egyik – ha nem a legfontosabb – szempont! A hasznos és érdekes weboldalak, tartalmak maguktól növelik elismertségüket. Az adott témában légy informatív, nyújts egyedi, hasznos tartalmat az alapoktól, a magasabb, összetettebb szintekig. A Google Ads Kulcsszótervező eszköz segíthet témákat találni, valamint jelzi az egyes kulcsszavak, témák hozzávetőleges keresési nagyságrendjét.
Ha egy weboldal érdekes és hasznos tartalmat nyújt, az minden más faktornál jobban hatással lesz a Google-ben elért helyezésekre.
Tanácsok a minőségi tartalomíráshoz
- Írj olvasmányos szöveget
- A tartalom mindig egyedi legyen
- Publikálj folyamatosan friss információkat is
- Csoportosítsd a tartalmadat különböző témák szerint
- Mindig a felhasználónak írj és soha ne a keresőmotornak
Google keresőoptimalizálás: Horgonyszöveg
A horgonyszöveg egy olyan szöveg, amelyre a felhasználó rá tud kattintani és ezáltal egy másik aloldalra kerül. Ez a szöveg utal arra, amelyre hivatkozik, így a jól megválasztott horgonyszöveg segíti a felhasználót is és a Google robotjait is.
Tanácsok a horgonyszöveg használatához
- Írj egyértelmű és lényegre törő horgonyszöveget
- A hivatkozások legyenek könnyen észrevehetőek
- Használj saját belső hivatkozásokat is és más weboldalakra mutató hivatkozásokat is
Google keresőoptimalizálás: Címsorok
A címsorok, headingek fontos elemei a honlapoknak, aloldalaknak. Egyrészt a felhasználó figyelmének felhívására szolgálnak, másrészt jobban átláthatóvá és jobban értelmezhetővé teszik az adott aloldalt.
Tanácsok a címsor használatához
- Használj címsorokat a szövegben, pl. az egyes bekezdéseknél
- Figyelj a címsorok hierarchiára, ne használd őket össze-vissza