Mit jelent 2016-ban a linképítés?
Bár már sokan felismerték a katalógus linkek tömeges regisztrálásának feleslegességét, még mindig sok cég szolgáltatásai között említi.
Az utóbbi néhány év őrülete a magas PR értékű linkek, más néven magas PR értékű cikkek. Tulajdonképpen ez azt jelenti, hogy a linképítő cég ír egy magas PR-kel rendelkező oldalra egy 1000-1500-2000 karakteres cikket, melyben elhelyez egy linket, ami az ügyfél weboldalára mutat.
Általában havi 5-10, de nagyobb bevétel reményében, akár havi 20 cikket is ígérnek, természetesen mindegyik jó hosszú és magasabbnál magasabb PR értékű oldalra kerülnek fel.
A Google számára vajon nem lesz előbb-utóbb furcsa, hogy hirtelen nagyon sok link, ráadásul nagyon sok “értékes” link mutat egy weboldalra?
És ami számomra még érdekesebb… egy linképítéssel foglalkozó cég hogyan tud havi 5-10-20 szakmai cikket írni a Te területedről 1000-2000 karakterben? Minden bizonnyal nem Te leszel az egyetlen ügyfelük, tehát több különböző témában milyen minőségű cikkek fognak születni? Nem furcsa ez egy kicsit?
Hamarosan megérted miért nem visz előre hosszú távon, amit sok linképítő csinál.
Miért kínálnak mégis olyan sokan linképítést?
Hogy erre teljes értékű választ tudjak adni, vissza kell mennünk 1998-ba, amikor a Google felbukkant egy újítással, miszerint egy bonyolult számítás alapján rangsorolta a honlapokat a találati listán. Azt vizsgálta meg, hogy egy adott weboldal adott oldalára hány link mutat és ezek milyen “erősségű” linkek, illetve mennyire relevánsak az adott weboldalra nézve. Ez alapján 0-tól 10-ig értékelte, ez volt az oldal PageRank értéke. Tehát tulajdonképpen egy weboldal jó helyezése azon múlott, hogy hány link és milyen oldalakról mutatott rá. Ekkor jöttek létre a linkkatalógusok, és ekkor váltak linképítővé a leleményesek.
Mivel a Google-nél rájöttek, hogy a linkeket könnyedén manipulálják, ezért 2013-ban megszüntette az oldalak PR-ét és elkezdett azon dolgozni, hogy ne kerüljön ekkora hangsúly a linkekre.
A Google az elmúlt időszakban jelentős lépéseket tett annak érdekében, hogy a rangsorolásnál ne vegye akkora mértékben figyelembe a linkeket! Nem titokban, hanem nyilvánosan kijelentették, hogy ezen dolgoznak!
És akkor jöjjön a kérdésre a válasz: jelen pillanatban, 2016-ban is még mindig – ha valaki ügyesen csinálja – akkor nagy eredményeket lehet linképítéssel elérni. Egy okosan használt, erős (más néven magas PR-ű) oldalról jövő link javulást fog eredményezni bizonyos helyezésekben. Egy ilyen linkben erő van.
DE! Nézzünk egy hasonlatot: Ha valaki „egész életében feketén” dolgozik és nem fizet adót, annak minden bizonnyal több pénz marad a zsebében, mint egy adófizető, bejelentett állással rendelkezőnek. Bár a törvény bünteti ezt a fajta sumákolást, mivel vannak munkaadók, akik így „alkalmaznak” munkaerőt, ezért vannak emberek, akik élnek evvel a lehetőséggel.
Bizonyos szinten ilyen a linképítés is. A Google szabályzata tiltja a mesterséges linképítést* (lásd lejjebb), mégis bizonyos mértékben még mindig működik. És a hangsúly a mértéken van!
Képzeld csak el! Több tízezer programozó dolgozik a Google algoritmusának fejlesztésén. El tudod képzelni, hogy sosem jön el az az idő, amikor bezárja vagy legalábbis minimálisra szűkíti a kiskaput?! Halkan megsúgom, hogy már szűkül a kapu…
Mi lesz akkor azokkal a cégekkel, akik jóhiszeműen megrendelték a linképítés szolgáltatást a tudatlan, vagy direkt szabálytalan eszközökkel nagyban játszó linképítőktől?
Ugyanaz lesz, mint azzal, aki feketén dolgozik és az adóellenőrök lefülelik. Büntetést kap. És ne felejtsd el! A törvény nem ismerete senkit nem mentesít a felelősség alól!
A büntetés adott esetben az, hogy a Google hátrébb sorol a találati listán, esetleg évekre „eltüntet a süllyesztőben”. Téged és nem a linképítőt. Akkor aztán lőttek az online forrásból érkező bevételnek…megéri a kockázatot? Főleg most, hogy már nyíltan harcol ez ellen a keresőóriás?
Öntsünk tiszta vizet a pohárba – Idézet a Google tollából
*„Minden olyan link, amelynek célja a PageRank manipulálása, illetve egy webhely Google keresési eredményekben elfoglalt helyének módosítása, linkekkel elkövetett csalásnak minősülhet, és ennélfogva sérti a Google Útmutató webmestereknek című dokumentumának előírásait. Ebbe beletartozik bármilyen tevékenység, amely manipulálja a webhelyére mutató, vagy onnan kiinduló linkeket.
Az alábbiakban linkekkel elkövetett csalásokra láthatók példák, amelyek negatívan érintik a webhelyek keresési eredmények közötti rangsorolását:
- PageRank mutatót befolyásoló linkek vásárlása vagy eladása. Ide tartozik pénz fizetése linkekért vagy linkeket tartalmazó bejegyzésekért cserébe, javak vagy szolgáltatások biztosítása linkekért cserébe és „ingyenes” termék küldése valaki számára azért cserébe, hogy írjon róla, és mellékeljen egy linket;
- túl sok linkcsere („Hivatkozz rám, és én is hivatkozom rád!”), vagy olyan partneroldalak létrehozása, melyeknek kizárólagos célja a kereszthivatkozás;
- nagy volumenű marketing- és vendégkampány, amely kulcsszavakban gazdag szöveges linkeket tartalmaz;
- automatizált programok vagy szolgáltatások használata a webhelyére mutató linkek létrehozásához.
Emellett az olyan linkek létrehozása, melyeket nem a szerkesztés során helyeztek el, vagy nem a webhely tulajdonosa rendelt meg egy oldalon (más szavakkal nem természetes linkek elhelyezése) az irányelveink megsértésének minősülhet. Íme pár gyakori példa olyan természetellenes linkekre, amelyek megsértik irányelveinket:
- PageRank-mutatót befolyásoló szöveges hirdetések
- Olyan, cikkeknek tűnő hirdetések vagy tényleges reklámok, amelyek fizetést nyújtanak a PageRank-et továbbító linkeket tartalmazó cikkekért”
(Forrás: Google – Minőségi irányelvek)
Mi az ami 2016-ban előre visz?
A linképítést részben szépen lassan a közösségi média váltja fel. Legalábbis ez az irány – ami logikus is. Gondoljuk végig. Egy Facebookon aktivitást manipulálni nem igazán lehet. A vásárolt like-okat könnyen ki lehet szúrni, folyamatos like-okat, megosztásokat, hozzászólásokat manipulálni képtelenség. Tehát tulajdonképpen ez egy olyan terület, amit nem lehet csalással, ügyeskedéssel kijátszani, ráadásul ha szeretik a látogatók egy adott cég Facebook oldalát, akkor szerethetik a weboldalát is…
Persze nem minden a közösségi média, hiszen lehetnek valakinek több ezer megosztásai, ha nem ad értékes tartalmat weboldalán, akkor esélye sincs jó helyezéseket elérni a keresőben. A közösségi média is csak a bonyolult szempontok szerinti keresési algoritmusnak egy bizonyos része.
Összegezve
Tehát, ha van egy jól összerakott weboldalad, értékes tartalmat adsz a látogatóidnak és a közösségi médiában is jól szerepelsz, akkor nincsen szükséged tömeges, magas PR értékű linkekkel elkövetett csalásokra.
Nem akarok hazudni…igen is kellenek a weboldalunkra mutató linkek, mert még mindig csak így lehet gyorsabban elindulni vagy egy bizonyos szint után feljebb lépni! De nagyon szűk az a határ aközött, ami még előre visz, és ami büntetéssel jár! Te tudod hol a határ?
Akkor mégis mi legyen a linképítéssel?
Csináld Te magad úgy, hogy biztosan elkerüld a Google büntetéseket!
Végezd el mentorom, Szilágyi Balázs online linképítés tanfolyamát, vagy gyere el a 4 napos SEO képzésre, ahol a 4. nap szinte csak erről szól!