Évekkel ezelőtt egy Webdesigner és SEO tanfolyamon megtanultam több lehetőséget az átirányítások kezelésére. Htacces fájlba ilyen kód, olyan kód…ezt írjunk, azt programozzunk… Majd WordPress használó lettem és az átirányítások kezelése is egyszerűbbé vált a Redirection Pluginnal. Evvel a bővítménnyel könnyedén, mindenféle programozói kódolás nélkül kezelhetjük átirányításainkat!

Redirection plugin telepítése

Először is telepítsük fel a bővítményt. A WordPress admin felületén menjünk a Bővítmények – Új hozzáadása részhez, majd írjuk be a keresőbe, hogy Redirection. Kattintsunk a Telepítés gombra, majd a Bővítmény bekapcsolására.

Redirection plugin használata

Az Eszközökön belül találjuk meg a Redirectiont, amire kattintva elkezdhetjük kezelni átirányításainkat.
Az Add new redirection, vagyis Új átirányítás hozzáadása felületen adjuk meg a következőket:
Source URL részhez írjuk be azt az URL címet, amit át szeretnénk irányítani (régi vagy rossz URL),
Target URL részhez pedig azt az URL címet, ahová szeretnénk az átirányítást (új, jó URL),
a középső résszel a legtöbb esetben nem kell foglalkoznunk.

Redirection plugin
Átirányítás kezelése a Redirection pluginnal

Nincs más dolgunk, mint leellenőrizni az átirányítást:
Írjuk be a böngésződbe a régi, rossz URL címet és, ha az új URL cím, az új oldal töltődik be, akkor mindent jól csináltunk! Az átirányítások száma nincsen korlátozva, annyi átirányítást adhatunk meg, amennyire szükségünk van!

Fontos!

Pl. régi weboldal lecserélésekor, ha létezett egy árlista oldalunk, akkor mindenképpen az új árlista oldalra irányítsuk át a látogatót!
Ha régen kapcsolat oldalunk volt, s most elérhetőségek, akkor a régi kapcsolat url címét irányítsuk át az új elérhetőségek url címre!

Redirection plugin statisztika

A létrehozott átirányítások mellett a Hits oszlopban láthatjuk, hogy hány esetben kerestek a régi URL-re, azaz hány esetben történt meg az átirányítás.
Igaz ez csak egy kis statisztikai adat, de meg tudjuk vele nézni, hogy hány látogatót szolgáltunk ki helyes tartalommal, átirányítás nélkül pedig hány felhasználót veszíthettünk volna!

Ne dőlj be a “szakemberek” által profinak mondott átirányítási megoldásoknak!

Megosztok Veled egy kis történetet…érdemes elolvasni, tanulhatsz belőle és sokat profitálhatsz, ha tudod hogyan NEM SZABAD kezelni az átirányításokat!

Pár napja fordult elő velem, mikor egy webes szakember elmondta, hogy hogyan kell profin megoldani egy régi honlap új honlapra cserélésekor az oldalak átirányítását. Jelen esetben úgy oldották meg, hogy a régi weboldal összes aloldalát átirányították az új weboldal főoldalára. Igen, jól érted! A főoldalra irányítottak minden egyes aloldalt. Hát igen, végül is gondolhatnánk, hogy minden rendben, hiszen a látogató átkerült az új weboldalra… de nézzük meg közelebbről!

A felhasználó keres a Google-ben és megpillantja az egyik találatot. Mielőtt még rákattintana látja, hogy a Title, azaz a cím: Valami Árlista, alatta az URL cím: www.valami.hu/arlista, a leírás pedig: Garantáltan a legjobb árakon kínáljuk XY szolgáltatásunkat, nézd meg teljes árlistánkat!
Rákattint a látogató, majd eljut a cég kezdőlapjára, ahol szó sem esik árakról. Én ilyen esetben általában már el is hagyom a weboldalt és kattintok a következő cég weboldalára.

A Google keresés helyett mondhatnám a kedvencnek mentett példát is. Elmentettem egy árlistát a kedvenceim közé, majd mikor legközelebb meg szeretném nézni egy új design fogad, ahol nemhogy a jól megszokott árlista nincsen, más sincs helyette.

És akkor a nagy nehezen megszerzett Google helyezések elvesztéséről még nem is beszéltem…pedig, ha rosszul vagy egyáltalán nem kezeled átirányításaidat, akkor lőttek a helyezéseknek!

Ugye most már Te is tudod, hogy melyik a legprofibb megoldás!?