A keresőoptimalizált weboldal fontossága

Az, hogy honlapunk van, még nem jelenti azt, hogy arra bárki rá is talál. A weboldal tulajdonosok többsége – mivel a keresőoptimalizált weboldalakról olvasol, ezért gondolom Te is – azt várja el a weboldalától, hogy több vevőt, tehát több pénzt hozzon! Látogatók nélkül pedig nem lesz se több vevő, se több pénz!

keresőoptimalizált weboldal kódA keresőoptimalizálást – jó esetben – már a weboldal tervezésekor el kell kezdeni! Amikor keresőoptimalizálásról beszélünk nélkülözhetetlen a stabil, jó alap! Fontos, hogy ne csak egy akármilyen jól kinéző weboldalunk legyen, hanem már keresőoptimalizáltan épüljön fel minden egyes eleme.
(Építkezés során is fontos a stabil alap, hogy az épület összes terhét elbírja!)

Azért fontos az alapjaiban keresőoptimalizált weboldal, hogy elkerüljük a rossz szerkezetből fellépő hátráltató tényezőket, amik megakadályoznak a jó eredmény elérésében!

Hátráltató tényező pl. ha a Google

  • nem tudja teljes körűen feltérképezni, indexelni a weboldalt
  • nem tudja értelmezni, hogy miről szól a weboldal
  • nem tudja értelmezni egy adott aloldal témáját

Ha valóban több vevőt és több pénzt szeretnénk, akkor weboldalunk alapjainak tökéletesen rendben kell lennie!
(Addig ne építsünk házat, amíg nincsen stabil alapunk!)

Mit értünk keresőoptimalizált weboldal alatt?

Először is – ahogy már fentebb említettem – a keresőoptimalizált weboldal szerkezete, alapja és elemei keresőoptimalizáltan épülnek fel.
Nézzünk 5 alapvető példát:
Keresőoptimalizált weboldal készítés

  1. HTML < title > tag beállítása
  2. < meta description > megadása
  3. címsorok, azaz < h > tagek megfelelő használata
  4. képek optimalizálása, optimalizálhatósága
  5. kategória oldalak optimalizálása, optimalizálhatósága

Fontos megjegyezni, hogy ezeknek az elemeknek nem csak a megléte fontos, hanem annak rendje és módja szerint kell beállítani mindegyiket!

Amikor már megvan a jó alapunk, – a főoldalunk és aloldalaink is technikailag be vannak állítva – akkor keresőoptimalizált tartalmat kell nyújtanunk a látogatóink számára. Nem egyszer, nem kétszer…rendszeresen! Heti, kétheti rendszerességgel.

Igen, a keresőoptimalizálás nem egyszeri feladat, hanem folyamatos munka!

Végül, de nem utolsó sorban különböző eszközökkel “reklámoznunk” kell weboldalunkat. Reklám alatt azt is értem, amikor növeljük a ránk mutató linkek számát, vagy éppen közösségi médiát használunk.
A keresőoptimalizálás lépéseiről bővebben.

Mit tegyünk, ha már kész weboldalunk van és az alapok nem biztos, hogy jól lettek felépítve? Akkor hogyan lépjünk tovább? Érdemes egyáltalán továbblépni?

Erre a válasz: attól függ. Minden helyzet egyedi, meg kell vizsgálni az adott weboldalt.
Az viszont szinte mindig elmondható ilyen esetben, hogy valamilyen szinten előrébb lehet tornázni a keresőben elfoglalt helyünket, de nem lesz esélyünk a legjobb helyezésekre, főleg olyan keresőszavaknál, amelyekre erős a verseny.

“Mobilra optimalizálás nem lehetőség, hanem feladat!”

Hirdeti már 2013. óta a Google. Az elmúlt években rohamos mértékben elterjedtek a különböző méretű és felbontású okostelefonok és tabletek, így 2015-től egyértelműen fontossá vált, hogy weboldalunk mobilbarát legyen, ha jó helyezést szeretnénk a keresőben!

A mobil weboldal módjairól, 6 legfontosabb eleméről és a mobil keresést érintő legutóbbi nagyobb algoritmus változásról bővebben a mobilra optimalizálás oldalon olvashatsz.

A Google tesztelő eszközével pillanatok alatt megtudhatjuk, hogy mobilbarát-e egy adott oldal.