keresőoptimalizálás lépéseiKonkrét keresőoptimalizálási lépések, melyek alap lépések, de akár ezek rendbetétele is javíthatja honlapod helyezését a keresőben.

Fontos!
Ne tekints teljes értékű keresőoptimalizálásként rá és semmiképpen nem helyettesíti a SEO szakember munkáját! Csak akkor kezdj bele egyedül, ha biztos vagy magadban, s tudod mit csinálsz!

A keresőoptimalizálás lépései: Technikai lépések

  1. Nice url,
    • Olvasható url címeket adj meg, pl. http://keresovilag.hu/keresooptimalizalas/ ahelyett, hogy http://keresovilag.hu/?p=123
  2. HTML <Title> tag beállítása
    • Ez határozza meg a dokumentum címét a keresőrobot számára. A <title> tag kötelező minden HTML dokumentumban, tehát minden weboldal minden egyes aloldalán.
  3. Meta description megadása
    • Más néven meta leírás, amit érdemes minden aloldalon megadnod. Ez az a szöveg, amit a Google-ben látsz a találatok listázásakor a cím és az url cím alatt. A weboldaladon nem látszódik sehol, csak a forráskódban.
  4. Sitemap.xml megadása
  5. Átirányítások megfelelő használata
    • Használj 301 átirányítást, canonical URL-t vagy a rel=“canonical” link elemet
    • Ha WordPress weboldalad van, akkor használd a Redirection Plugint
  6. Használható, egyedi 404-es oldal megléte
    • Állítsd be, hogy hibás hivatkozást követve, vagy rossz URL cím megadásakor 404-es oldalra kerüljön a látogató.
    • Érdemes tartalmaznia főoldalra mutató hivatkozást, keresőt valamint az oldal népszerű vagy kapcsolódó tartalmaira mutató hivatkozásokat
  7. Képek optimalizálása, (alt és title tagok megadása)
  8. Címsorok, azaz <h> tagek megfelelő használata
    • Ami címsornak való a szövegben, azt add meg címsorként, s ne a betűtípus növelésével és vastagításával emeld ki a szövegből.
    • H1-es címsorból csak egyet használj egy oldalon -> ez legyen az oldal címe, s emellett bátran használj h2 és h3 címsorokat is a szövegen belül.
  9. Horgonyszöveg (hivatkozások szövege) megfelelő használata
    • Kerüld a kattints ide, töltsd le innen, s hasonló horgonyszöveget.
  10. Google Webmestereszközök használata

A keresőoptimalizálás lépései: Tartalmi lépések

  1. Kulcsszavak, kulcsszó variációk meghatározása
  2. Minél több minőségi, érdekes és hasznos tartalom közzététele a weboldalon
  3. Tartalom témák szerinti rendezése
  4. Friss, egyedi tartalom
    • Az új tartalom arra készteti az érdeklődő látogatókat, hogy visszalátogassanak, emellett új látogatókat is hoz.

A keresőoptimalizálás lépései: Webhely reklámozása

  • Backlinkek számának növelése (linképítés)
    • Nem az a cél, hogy minél több link mutasson az oldaladra, hanem az, hogy minél több értékes és releváns link mutasson rá. Manapság a rossz linkek nem hogy nem segítenek előrébb kerülni, hanem egyenesen rosszat tehetnek weboldaladdal.
    • Az új tartalom hatékony reklámozása ahhoz vezet, hogy akiket érdekel a téma, hamarabb felfedezik maguknak azt. A linképítés eltúlzása és extrém kivitelezése kárára lesz a webhely megítélésének.
  • Közösségi média használata
  • Offline eszközök használata
    • Hírlevél, DM, Poszterek, névjegykártya stb.

“A keresőoptimalizálás igazi lényege abban rejlik, hogy tudod, hogyan érd el nagy mennyiségben a célpiacod tagjait, és hogyan gyakorolj rájuk hatást pozitív értelemben a keresőn és a honlapodon keresztül.”

Ha szeretnél megtanulni profin SEO-zni, akkor jelentkezz mentorom és kollégám, Szilágyi Balázs online SEO képzésére és tudj meg mindent a keresőoptimalizálásról az otthonod/irodád kényelméből!