Konkrét keresőoptimalizálási lépések, melyek alap lépések, de akár ezek rendbetétele is javíthatja honlapod helyezését a keresőben.
Fontos!
Ne tekints teljes értékű keresőoptimalizálásként rá és semmiképpen nem helyettesíti a SEO szakember munkáját! Csak akkor kezdj bele egyedül, ha biztos vagy magadban, s tudod mit csinálsz!
A keresőoptimalizálás lépései: Technikai lépések
- Nice url,
- Olvasható url címeket adj meg, pl. http://keresovilag.hu/keresooptimalizalas/ ahelyett, hogy http://keresovilag.hu/?p=123
- HTML <Title> tag beállítása
- Ez határozza meg a dokumentum címét a keresőrobot számára. A <title> tag kötelező minden HTML dokumentumban, tehát minden weboldal minden egyes aloldalán.
- Meta description megadása
- Más néven meta leírás, amit érdemes minden aloldalon megadnod. Ez az a szöveg, amit a Google-ben látsz a találatok listázásakor a cím és az url cím alatt. A weboldaladon nem látszódik sehol, csak a forráskódban.
- Sitemap.xml megadása
- Más néven webhelytérkép. Ez segít a Google-nek feltérképezni az oldaladat. (Webhelytérkép készítése)
- Átirányítások megfelelő használata
- Használj 301 átirányítást, canonical URL-t vagy a rel=“canonical” link elemet
- Ha WordPress weboldalad van, akkor használd a Redirection Plugint
- Használható, egyedi 404-es oldal megléte
- Állítsd be, hogy hibás hivatkozást követve, vagy rossz URL cím megadásakor 404-es oldalra kerüljön a látogató.
- Érdemes tartalmaznia főoldalra mutató hivatkozást, keresőt valamint az oldal népszerű vagy kapcsolódó tartalmaira mutató hivatkozásokat
- Képek optimalizálása, (alt és title tagok megadása)
- Címsorok, azaz <h> tagek megfelelő használata
- Ami címsornak való a szövegben, azt add meg címsorként, s ne a betűtípus növelésével és vastagításával emeld ki a szövegből.
- H1-es címsorból csak egyet használj egy oldalon -> ez legyen az oldal címe, s emellett bátran használj h2 és h3 címsorokat is a szövegen belül.
- Horgonyszöveg (hivatkozások szövege) megfelelő használata
- Kerüld a kattints ide, töltsd le innen, s hasonló horgonyszöveget.
- Google Webmestereszközök használata
A keresőoptimalizálás lépései: Tartalmi lépések
- Kulcsszavak, kulcsszó variációk meghatározása
- Minél több minőségi, érdekes és hasznos tartalom közzététele a weboldalon
- Tartalom témák szerinti rendezése
- Friss, egyedi tartalom
- Az új tartalom arra készteti az érdeklődő látogatókat, hogy visszalátogassanak, emellett új látogatókat is hoz.
A keresőoptimalizálás lépései: Webhely reklámozása
- Backlinkek számának növelése (linképítés)
- Nem az a cél, hogy minél több link mutasson az oldaladra, hanem az, hogy minél több értékes és releváns link mutasson rá. Manapság a rossz linkek nem hogy nem segítenek előrébb kerülni, hanem egyenesen rosszat tehetnek weboldaladdal.
- Az új tartalom hatékony reklámozása ahhoz vezet, hogy akiket érdekel a téma, hamarabb felfedezik maguknak azt. A linképítés eltúlzása és extrém kivitelezése kárára lesz a webhely megítélésének.
- Közösségi média használata
- Offline eszközök használata
- Hírlevél, DM, Poszterek, névjegykártya stb.
“A keresőoptimalizálás igazi lényege abban rejlik, hogy tudod, hogyan érd el nagy mennyiségben a célpiacod tagjait, és hogyan gyakorolj rájuk hatást pozitív értelemben a keresőn és a honlapodon keresztül.”
Ha szeretnél megtanulni profin SEO-zni, akkor jelentkezz mentorom és kollégám, Szilágyi Balázs online SEO képzésére és tudj meg mindent a keresőoptimalizálásról az otthonod/irodád kényelméből!